Afronden stage en Zuider eiland - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van carolijn stok - WaarBenJij.nu Afronden stage en Zuider eiland - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van carolijn stok - WaarBenJij.nu

Afronden stage en Zuider eiland

Blijf op de hoogte en volg carolijn

31 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hallo allemaal,

Het is wel weer is tijd voor een verhaaltje. Er is een hoop gebeurd de laatste paar weken. Mijn stage heb ik zo goed als afgerond, het eindverslag is ingeleverd op school. Helaas kreeg ik de resultaten van mijn onderzoek 1 dag van te voren en heb het daardoor niet kunnen afronden zoals ik wil. Omdat het nog heel veel tijd zou kosten om alles te analyseren. Maar ze waren wel enorm tevreden over mijn werk en ik heb een super goeie beoordeling gehad waar ik heel erg blij mee ben.

Ook is Teun aangekomen en afgelopen zaterdag zijn we begonnen aan de rondreis op het Zuider Eiland. Het was een hele tocht om vanuit Wellington de Ferry te nemen maar wel een leuke rit. We zijn boven in begonnen in Blenheim. Dit is een wijnstreek en we hebben dan ook veel lekkere wijntjes geproeft. Hier hebben we ook een leuke wandeling gedaan en het eerste dat opvalt is dat hier zoveel schapen zijn haha!

Vanuit Blenheim zijn we doorgereden naar een klein plaatsje onder Westport en kwamen we er al snel achter dat er geen supermarkt was haha. Dus hebben we maar even lekker buiten de deur gegeten. Hier had je een populaire attractie met zeewater dat meters de lucht in spuit. En ook hier weer een mooie wandeling gedaan.

De kustlijn is hier ook erg indrukwekkend je rijd lange stukken langs ruwe zee. Daarna naar Franz Joseph gereden. Hier is een hele grote ijsgletcher. Eerst wilde we een tour doen maar dat was helaas meer dan 200 dollar. Dus hebben we zelf een wandeling gedaan en dan kon je tot onderaan de gletcher komen. Erg gaaf maar wel erg koud en veel wind.

We hadden al een aantal keer gehoord dat het zou gaan sneeuwen en de weg naar Queenstown was zelfs afgesloten. De dag dat wij wilde gaan was de weg weer open en heel eigenwijs alle borden genegeerd dat je sneeuw kettingen nodig hebt. En het ging prima de weg was net schoongemaakt en het uitzicht was dan ook echt supermooi.

Queenstown leek op het eerste gezicht onwijs gaaf. Maar na een paar uur te hebben rondgelopen kwamen we er achter dat het eigenlijk gewoon een toeristische stad is. Het is er onwijs druk en alles is ingesteld op toeristen. Je heb belachelijk dure activiteiten en buiten dat is er eigenlijk niet veel te doen. Wel hebben we in een onwijs goed steakhouse gegeten.

Vandaag zijn we naar Te Auna gereden en van hieruit gaan we naar Doubtful Sound. Milford Sound is afgesloten (iets met de weg). We zijn heel erg benieuwd want het is een dure tour maar het is niet mogelijk om er zelf heen te gaan! Ook de temperatuur is weer omhoog gegaan en het lijkt er op dat we komende dagen rond de 12 graden en een zonnetje hebben!

• 31 Mei 2013 - 08:20

Marjolein:

He Caro,

Leuk verhaal, de tijd vliegt voorbij!
    Geniet er nog van samen. Ik zie je de 21ste.

Groetjes Marjolein

• 31 Mei 2013 - 08:48

Gabie:

Gaaf,en met die wijntjes weten jullie vast wel raad,haha.....geniet er nog lekker van,tot snel.

• 31 Mei 2013 - 09:34

Carmen:

Leuk lieverds!
    Geniet er nog lekker van samen xx

• 31 Mei 2013 - 14:19

Oma:

Hallo Caro en Teun

Een prachtig verslag. Vooral fijn dat je stage zo goed beoordeeld is.
    Geweldig wat jullie al gezien hebben,de rest horen we wel eens als je weer thuis bent.
    Samen met Teun fijne dagen en tot ziens in Nederland.
    Groetjes OMA