Maori weekend - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van carolijn stok - WaarBenJij.nu Maori weekend - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van carolijn stok - WaarBenJij.nu

Maori weekend

Blijf op de hoogte en volg carolijn

26 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hallo allemaal,

Het is hier alweer dinsdag avond en ik ga een blog over mijn weekend schrijven haha! Afgelopen weekend ben ik met Mette naar een plaats geweest genaamd Marakopa. Kevin (collega) is een Maori en wist allemaal mooie leuke niet toeristische plaatsen. Hij heeft me een hele lijst gegeven zo nu kan ik elke keer wat uitkiezen. De weg ernaar toe veroorzaakt veel dodelijke ongelukken. Ik dacht hoe erg kan dat nou zijn heb nu al zoveel gereden hier, maar dit was zeker weten de gevaarlijkste weg tot nu toe.
Door de heuvels en heel erg smal. Je kon niet zien wat er om de bocht kwam en als je ook maar een paar kilometer te hard reed kwam je al uit op de andere baan. Daarentegen wel een fantastisch uitzicht!

Onze eerste stop was de national bridge. Het was een smal pad langs een riviertje. Het leek de efteling wel of eigenlijk moet ik het anders zeggen ik weet dat het echt is maar het voelde alsof het nep was zo mooi! Helaas komt het op de foto's niet echt over maar was heel indrukwekkend. De volgende stop was een waterval. Dit was zeker weten de grootste en mooiste die we tot nu toe gezien hebben. Ondanks dat het hier al weken droog is was er nog steeds erg veel water.
Als laatste zijn we gestopt bij een strand. We hadden echt een blonde actie we dachten het strand gevonden te hebben maar we zagen het niet. Wij weer een stukje terug gereden want we zagen een klein winkeltje zei ze ja je moet wel uit de auto stappen en een stukje lopen. Duidelijk dat ze hier niet gedient zijn van toeristen!

Maar het strand was echt enorm mooi en indrukwekkend. Er was bijna niemand alleen een paar vissers. We hebben nog steeds zoveel geluk met het weer. In de ochtend is het nu wel kouder (8 graden ongeveer) maar overdag met het zonnetje is het nog steeds bikiniweer!

De week op werk is goed begonnen want op maandag hadden we een lunch met Steaks! I love it.. Deze steaks zijn vanuit een project overgebleven en zijn daardoor een aantal weken oud. Maar daardoor zo mals!

Ook is er hier op het terrein een verlaten mais veldje. Eens per jaar gaan ze hier naar toe om de mais te plukken en uit te delen. Om er te komen reden we over het ag research terrein en zagen daar koeien met een kijkraampje in hun maag. Heel bizar had nog nooit zoiets gezien! Zo onderzoeken ze wat voedsel doet in de maag van koeien.

Aankomend weekend hebben we een lang weekend vrij door pasen. We hebben 4 dagen lang trips gepland en zullen verblijven in hostels. Helaas geven ze wel zondag regen aan maar we zullen zien, tot nu toe valt het nog mee!


  • 26 Maart 2013 - 10:25

    Marjolein :

    Hee Carolijn,

    Super om de verhalen te lezen, klinkt allemaal erg gaaf wat je meemaakt daar!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan.

    X Marjolein

  • 26 Maart 2013 - 13:23

    Oma:


    Carolijn

    Geweldig ,al die belevenissen.Kun je alles nog eeen beetje bijhouden?
    Ik begin weer op te knappen,langzaam aan.
    Blijf genieten want de tijd gaat snel.
    Over een paar maanden zien we je al weer.

    Een hele fijne tijd gewenst!

    Groetjes OMA

  • 27 Maart 2013 - 09:49

    Yoeri:

    hahaha, ik las: De weg ernaar toe veroorzaakt IK veel dodelijke ongelukken:P
    Vond het nog ineens vreemd totdat ik me realiseerde dat je dan nu niet meer levend of buiten de gevangennis zou rondlopen;)
    Veel Succes met eieren zoeken!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carolijn

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 6346

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 10 Juni 2012

Afstuderen in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: