Bay of Islands - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van carolijn stok - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van carolijn stok - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Blijf op de hoogte en volg carolijn

18 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Weer een heel leuk weekend gehad. Ik had op vrijdag een dagje vrij.. Ja in me tweede week al haha. Want ik wilde graag een cruise maken, en de hele maand februari was alleen deze dag nog vrij. Vrijdagochtend ben ik op tijd gaan rijden naar de Bay of Islands (paihia). Dit is een gebied met 144 kleine eilandjes. Het was ongeveer 4,5 uur rijden maar onderweg afwisselend landschap gezien heel erg mooi.
Eenmaal aangekomen had ik nog 2 uur voordat de 22 uur durende cruise van start zou gaan. Ik kon alleen betaalde parkeerplaatsen vinden dus ben ik naar het hostel gereden waar ik de dag erna zou slapen en hier kon ik gelukkig mijn auto gratis parkeren! Scheelt me weer 22 dollar. Even wat rond gelopen maar het was echt een piepklein stadje. Om 5 uur zouden we vertrekken en zowaar kwam ik de eerste Nederlanders tegen! Heel grappig moest zowat me best doen om na 3 weken weer Nederlands te praten.

De boot zelf stelde niet veel voor maar was wel heel gezellig ingericht met een bar en boven slaapzalen. Ik had echt een piepklein bedje waar zelfs mijn voeten uitstaken. Maar een leuke groep mensen en ook best wat mensen die alleen reizen dus dat is wel gezellig. In de avond hebben we een barbecue aan boord gehad en we hebben naar Red Snepper gevist. Helaas alleen maar kleintjes gevangen (ze moesten groter dan 27cm zijn om op te mogen eten). En rond een uur of elf begon het nacht kajakken. Het was echt super mooi een hele heldere sterren hemel en je zag de vissen zwemmen in de zee die geven een soort licht af.

De volgende morgen alweer vroeg op voor een ontbijt wat alleen uit cornflakes bestond, en daarna hebben we aangemeerd bij een eilandje. Hier hebben we een kleine wandeling gemaakt en wat liggen zonnen. Het uitzicht was schitterend (zie foto’s) en een gek idee dat je daar de enigste bent.
Tegen 3 uur waren we weer terug en ben ik naar mijn hostel gegaan, het bleek dat nog een paar andere meiden van de boot ook in mijn hostel zaten dus gelijk afgesproken om wat te eten. In de avond was er een feest met een happy hour. Het leek wel of heel paihia was uitgelopen want normaal is alcohol erg duur. Ook hier weer 2 Nederlandse meisjes ontmoet die als au pair in Auckland werken. De volgende dag eerst lekker op het strand gelegen en daarna de lange reis naar huis.

Ook op stage gaat het goed, ben gestart met de analyses. Het onderwerp van mijn opdracht is het identificeren van eiwitten in (lams) vlees dat varieert in leeftijd en invriesmethode die verantwoordelijk zijn voor de kleur achteruitgang en malsheid van het vlees. Een hele mond vol maar het komt er op neer dat je met bepaalde analyses diep op de eiwitten kunt inzoomen en zien hoe ze zich gedragen en/of veranderen naarmate vlees een verschillende behandeling ondergaat. De mensen zijn erg blij dat werk in het lab uit handen word genomen en zijn ook heel behulpzaam. So far so good!

  • 18 Februari 2013 - 15:02

    Roel:

    Rock The boat cruise gedaan dus. Ik vond die ook vet toen. Wij hadden gelukkig 1 grote red snapper gevangen.

    Succes daar verder en veel plezier

  • 20 Februari 2013 - 15:35

    Oma:

    Hoi Carolijn

    Wat een mooi verslag van jouw leven daar in Nieuw Zeeland.
    Om jaloers op te worden,wat jij daar allemaal ziet
    en beleeft.
    Ook mooi om te lezen over je stagewerk.Ik begrijp het niet allemaal
    maar zeker is het interessant om daaraan te mogen werken.
    Ben benieuwd naar wat er nog volgt aan spannend nieuws.
    Geniet maar fijn van alles.

    Groetjes van Oma

  • 24 Februari 2013 - 15:34

    Conny:

    Hoi Carolijn, leuk om je berichten zo te lezen. top. mooie ontwikkelingen. we blijven je volgen, groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carolijn

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 6351

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 10 Juni 2012

Afstuderen in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: